I když je velmi důležité, k jakému temperamentnímu typu kupující patří, jaká je jeho momentální finanční situace, nebo jaký první dojem ve vás zanechal, tak vězte, že i z ošuntěle vyhlížejícího zákazníka se může vyvrbit perspektivní kupující. Pozorně si vyslechněte jeho námitky a snažte se je přeměnit v body pro Vás.
Dávejte prostor argumentům, komunikujte. Pokud klient vycítí, že si nejste jistí v kramflecích, nebude Vás ani samotný obchod brát vážně. Co nejrychleji zhodnoťte dopad vašeho jednání na zákazníka a okamžitě si promyslete, kde ubrat a kde naopak jednat důrazněji. Buďte přesvědčiví.
Pečujte a komunikujte
Jen si vzpomeňte na váš neradostný odchod z prodejny či ze schůzky. Bylo to proto, že Vás neoslovilo zboží? Nebo byla za tím vším jen špatně nastavená komunikace mezi lidmi? Je na snaze říct, že výběr perspektivního kupující se z velké části promítne v tom, jaký je jeho poradce či prodejce. Pokud budete o zákazníka „pečovat“, bude se mu to líbit a zavítá zpět. Je to jako v životě. Pokud matka vychová své dítě s láskou a pečlivostí, dítě jí to jednou vrátí. Dítě se nestává kvalitní osobností samo, musí ho někdo ovlivnit. A tak je to i ve vztahu zákazník versus prodejce.
Uvědomte si, co nabízíte k prodeji, abyste si mohli stanovit, komu to prodáte nejlépe. Vyhledejte si zákazníka s nákupem produktu v podobné skupině zboží z hlediska uživatele. Pokud se zaujetím poslouchá a umí vhodně doplňovat informace z podobné kategorie, orientuje se v problematice produktu, pak je to dobrým znamením, že se v budoucnu vrátí, jelikož je do oblasti zainteresovaný více než jen momentálním nákupem. Také nezapomeňte zjistit, zda již v minulosti nějaký takový produkt měl. I to je kladným signálem. Bude totiž velmi pravděpodobné, že pokud dostal onen produkt místo v jeho životě, s rostoucí potřebou ho bude chtít mít zas a znova, a tím se budou zvyšovat nároky na jeho nákup.